andreas laszlo konrath,

Iasi-Cluj. Cu un tren care merita aruncat la cosul de gunoi. Si pentru ca am un noroc chior de fiecare data cand merg cu trenul, nici de data asta nu am reusit sa scap de oameni dubiosi. Inainte de gara din Cluj, domnul din margine imi coboara super bagajul si iese cu mine pe culoar. Imi zice ca sunt draguta si ca ar fi fericit daca as merge cu el in vacanta in Germania, ca imi plateste el calatoria, nu are nevoie decat de acordul meu. Il refuz categoric. Imi lauda accentul de ,,nemoldoveanca” si incearca sa se holbeze in ochii mei sa vada ce culoare au. Bleax, bleax. Desi nu par a fi cea mai sociabila persoana din lume( cu el), indrazneste totusi sa-mi ceara numarul de telefon, sa ma sune sa-mi zica cum e in Germania. Cobor in Cluj fericita ca nu voi avea parte de telefoane nedorite de la necunoscuti.

Mica mea escapada in acest oras mi-a dat un aer pitoresc si m-a facut pentru un moment sa ma simt mandra de originile mele. Urbanul din Cluj e minunat. Sper sa revin sa-i intregesc bucatile de puzzle.

Cluj-Razboieni. Cu un personal plin de unguri care se uita ciudat la tine daca nu stii maghiara. Acolo toata lumea doarme pe saci de dormit, pe banci sau pe unde apuca. Trenul spre Targul-Mures are intarziere, asa cum era si de asteptat. Prefer sa  mai adaug alte comentarii despre aceasta calatorie absolut oribila. Peisajul e groaznic iar de conditii nici nu mai incape discutie. Oricum, cel putin trei sferturi dintre calatori pleaca la Peninsula. E absolut imposibil sa nu ii recunosti.

Targu-Mures e un oras mare si curat, iar Weekend( Vichend), asa cum il numesc cei de acolo, e urias. Patru scene, corturi de tot felul peste tot. Desi nu ma stia decat din auzite, Marmo a fost cea mai draguta necunoscuta. M-am bucurat enorm cand m-am intalnit cu minunatii mei companioni din Brasov, cu care am si ramas pana la sfarsitul festivalului.

Prima seara a fost minunata, si ar fi fost perfecta daca as fi stiut ungureste. A fost nevoie s-o acostez pe Kinga pentru a-mi traduce ceea ce ungurul pe care tocmai il cunoscusem incerca sa-mi transmita. La Freedom Arena toata lumea era in delir. Ce m-a fascinat a fost momentul in care podeaua a inceput sa se zguduie de zbantuielile dansatorilor. Puteai crede cu siguranta ca esti intr-un  SF. In a doua seara Gojira a fost cel care ne-a placut cel mai mult. Desi pe noi puteai cu usurinta sa ne culegi de pe jos, pentru ca de curand ne transformasem in legume, el era acolo trup si suflet. E unul dintre cei mai energici oameni pe care i-am cunoscut, insa in acea seara mi se parea ca se misca de doua ori mai repede. Cat despre muzica lui, tot respectul.

La Parov Stelar, sambata, dupa cum ar spune Coco, am ,,lesinat de doua ori pe Chambermaid swing”. Am poza, am poza. Si-o sa ma laud cu ea.

Duminica a venit mult prea repede. Timpuri noi, tatuaje cu hena, Freestylers, Tankcsapda ( o trupa ungureasca despre care nu am auzit in viata mea, dar pe care toata lumea mi-a recomandat-o), Prodigy, care m-au dezamagit profound ( imi cer scuze in fata celor care sustin ca a fost cel mai tare concert ever, dar asta e doar parerea mea), Goldie ft MC Justice si Suie Paparude, care spre dezamagirea tuturor nu au avut o prestatie de doua ore, asa cum era programat.

In rest pot spune ca m-am simtit ca in reclamele de la televizor, cu mult prea multa lumea care sa incapa in acelasi loc. Am baut bere moca( pentru ca Cristina a facut karaoke iar cand moderatorul ne-a rugat sa o sustinem, Kalman ne-a omorat: ,,Ei sunt romani”), Cola, am fumat narghilea, am facut poze, ne-am tatuat, ne-am pictat, ne-am balacit  la strand si mi-am bronzat picioarele. Uneori m-am simtit  ca intr-o tara straina, pentru ca erau mult prea multi unguri( din nou) in acelasi loc.  Iar despre promovarea ungurilor, conflicte, facilitati pe care le au in defavoarea romanilor, prefer sa vorbesc cu alta ocazie. Am invatat totusi cum sa spun ,,nu inteleg ungureasca”.Haha.

In alta ordine de idei, mi-a placut, iar dezamagirea nu a fost chiar atat de mare pe cat ma asteptam sa fie( fara motiv). Ii multumesc mult lui Vlad ca m-a suportat atatea zile si  ma bucur ca si baietii din Brasov tin la mine, iar sustinerea de care au dat dovada m-a inmuiat.

Acum le cunosc si pe fete.

PS: o sa revin si cu ceva poze.deocamdata ma duc sa ma bronzez